منوی اصلی
موضوعات سایت
مطالب جدید
آرشیو مطالب
وصیت شهدا
وصیت شهدا
معرفی سایت

سایت خبری تحلیلی ولایتمداران سایتی است با هدف اشاعه فرهنگ ولایت پذیری و ولایت مداری و دفاع از حریم ولایت و ولایتمداران.
مطالب ثابت
همرزمان
نویسندگان
لوگوی دوستان
امکانات دیگر


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2710
بازدید دیروز : 850
بازدید هفته : 3591
بازدید ماه : 9028
بازدید کل : 86654
تعداد مطالب : 5454
تعداد نظرات : 280
تعداد آنلاین : 2




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه
ابر برچسب ها

از فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 تا فتح بغداد در سوم خرداد 1391/ مقاومت هسته ای در بغداد چرا جواب داد؟

کمیل نقی پور: در حالی که 30 سال از روز فتح خرمشهر توسط رزمندگان ایرانی می گذشت، مقاومت ایران این بار در موضوع هسته ای نتیجه داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : فتح خرمشهر تا فتح بغداد, کمیل نقی پور, مذاکرات هسته ای بغداد, ,
توسط : ولایتمداران |
یادنامه رجانیوز برای سالروز 17 شهریور 57
غمنامه شهید رجب بیگی/ روی جنازه اکثر شهدای 17 شهریور نوشته بود: ناشناس/ فیلم و عکس های دیده نشده

 

شامگاه 17 شهریور 1357 در حالی که محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران با کارتر رئیس جمهور وق امریکا گفتگو می کرد، همگان می دانستند که کار رژیم سر آمده و خون شهدای 17 شهریور طورمار رژیم را در هم خواهد پیچید. گرچه در سالهای گذشته این روز خدا کم رنگ تر از سال قبل گرامی داشته می شود اما رجانیوز بنا به سنت « فذكر هم بايام الله» یادنامه مختصر از آن روز خدایی را تقدیم می کند. باشد که مقبول درگاه حق افتد!



ادامه مطلب

برچسب ها : سالروز 17 شهریور 57, غمنامه شهید رجب بیگی, ,
توسط : ولایتمداران |
به مناسبت به دار کشیده شدن بزرگ آیت الله شهر

 

هفت اپیزود از شیخ فضل الله نوری

 
در آستانه اعدام، يکي از رجال وقت با عجله براي او پيغام آورد که شما اين مشروطه را امضا کنيد و خود را از کشتن برهانيد. ايشان در جواب گفت: « ديشب رسول خدا را در خواب ديدم فرمودند: فردا شب مهمان مني و من چنين امضايي نخواهم کرد».


ادامه مطلب

برچسب ها : شیخ فضل الله نوری, مشروطه, تبعید آیت الله آشتیانی, روشنفکران غرب‌زده, ,
توسط : ولایتمداران |
واکاوی نهضت تحریم تنباکو

 

حمایت تاریخی علما از تولید ملی

 
 
میرزای شیرازی و شبکه روحانیت پیرامونی او با رصد دقیق فضای کشور که افزایش واردات محصولات فرنگی به ایران و ازدیاد تجارت با غرب را نشان می داد و با درک این موضوع که وابستگی اقتصادی به طبع خود وابستگی سیاسی ایران را به همراه خواهد داشت.


ادامه مطلب

برچسب ها : نهضت تحریم تنباکو, حمایت علما, تولید ملی, میرزای شیرازی, ,
توسط : ولایتمداران |
از ملی شدن نفت تا نقطه اوج توليد/ كليد قفل "اقتصاد بدون نفت" در تقويت توليد ملي و افزايش بهره‌وري

 

ارسلان ظاهري بيرگاني: کشور ایران، از لحاظ «مجموعه ذخایر نفت و گاز» در جهان اول است(1) اما وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی از گذشته موجب شکل گیری یک "اقتصاد تک محصولی" شده است. در کشور ما، متاسفانه سال‌هاست که همچنان نفت را به صورت خام صادر و درآمد حاصل از آن را نیز در "بودجه جاری" مصرف می کنیم، این در حالی است که "اقتصاد تک محصولی" از متزلزل ترین انواع اقتصادها است و کشورهایی با چنين پايه‌ي اقتصادي جزو کشورهای وابسته جهان به شمار می روند و بحران های اقتصادی همیشه تهدید کننده این گونه مدل های اقتصادی است.



ادامه مطلب

برچسب ها : ملی شدن نفت, نقطه اوج توليد, اقتصاد بدون نفت, ارسلان ظاهري بيرگاني, ,
توسط : ولایتمداران |
در حاشيه درگذشت استاد ابوالحسني (منذر)
مجتهد شجاع تاريخ كه در روشن‌گري مشروطه و شيخ فضل‌الله كم نگذاشت

 

 

 

محمدرضا کائینی: کارکرد و کارنامه مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین علی ابوالحسنی(منذر) در میان تاریخ‌نگاران معاصر «بی‌بدیل» و فقدان وی «جبران‌ناپذیر» است. مرحوم ابوالحسنی از بدو پژوهش‌های خویش در باب تاریخ معاصر ایران، به‌ویژه دوران مشروطه، به این مهم واقف شد که در منقولات تاریخی از این مقطع، حلقه‌های مفقوده‌ای وجود دارند که به‌عمد از دید ناظران و تاریخ‌نگاران به دور نگاه داشته شده‌اند.



ادامه مطلب

برچسب ها : مجتهد شجاع تاريخ, روشن‌گري مشروطه, شيخ فضل‌الله, محمدرضا کائینی, درگذشت استاد ابوالحسني منذر, ,
توسط : ولایتمداران |
چرا "مسئولين دولتى از اين حرف هيچ استقبال نكردند"؟

 

ارسلان ظاهري بيرگاني

نفت، سیاسی ترین کالای جهان

نفت، کالایی استراتژیک که روز پنجم خرداد 1287 برای اولین بار در ایران، در مسجدسلیمان کشف شد و صدور آن از سال 1292 ش / 1913 م - یعنی يكسال پيش از وقوع جنگ جهاني اول ـ آغاز شد.

نويسنده انگليسي كتاب « Oil Persian» در اين باره مي‌نويسد:



ادامه مطلب

برچسب ها : مسئولين دولتى, ارسلان ظاهري بيرگاني, نفت, سیاسی ترین کالای جهان, اقتصاد بدون نفت, تولید ثروت, ,
توسط : ولایتمداران |
اتاق فرمان فتنه بعدي كجاست؟

 

محمد مهدي اسلامي

۲۵ مهرماه ۱۳۳۱ بود که دولت نهضت ملی شدن صنعت نفت اعلام نمود که ایران روابط دیپلماتیک خود را با بریتانیا قطع می‌کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که تلاش انگلستان برای کودتا در ایران در راستای حفظ منافع نفتی خود پس از شکست در برابر این نهضت مردمی برای آن‌ها آشکار گردید. اندکی پس از این بود که تمام دیپلماتهای انگلیس که نقش عوامل اطلاعاتی آن کشور را بازی می‌کردند، ایران را ترک کردند. این اقدام ضربه‌ای کاری و سرنوشت ساز بود که تمامی امید‌ها و برنامه ریزی‌های انگلستان برای انجام یک کودتا را بر باد داد.



ادامه مطلب

برچسب ها : اتاق فرمان فتنه بعدي, محمد مهدي اسلامي, تلاش انگلستان, کودتا در ایران, ,
توسط : ولایتمداران |
اتحادیه عرب: آمريكا دبير كل‌‍، تركيه عضو ناظر!
 

 

جواد محمدی*

امريكا و برخی از کشورهای عربی محور سازش بارها سعی در جدا کردن سوریه از ایران و جبهه مقاومت كرده‌اند و جهت نیل به این هدف به ترفندهای مختلفی متوسل شده اند. تهدید به حمله نظامی توسط امريكا بعد از سقوط صدام، حمله هوایی اسرائیل به سوریه در شهریور 1386 و عدم محکومیت آن توسط کشورهای عربی و نهایتا پیشنهاد مالی 20 میلیارد دلاری از طرف عربستان به حکومت سوریه از جمله این اقدامات بوده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : اتحادیه عرب, آمريكا دبير كل, تركيه عضو ناظر, جدا کردن سوریه از ایران, جواد محمدی, ,
توسط : ولایتمداران |
شهيد تهراني‏مقدم و دستور كار جديد علوم انساني در ايران

 

اسماعيل نوده فراهاني

به نظر مي‏رسد آشنايي ما ايرانيان با تمدن جديد غرب به دوران صفويه باز مي‏گردد. ايرانيان در اين دوره به توپخانه‏هاي غربي به عنوان نوعي ابزار، احساس نياز كردند و از برادران شِرلي براي ساخت توپخانه كمك گرفتند. اما استيصال واقعي ما در برابر غرب مربوط به دوران جنگ‏هاي ايران و روس و شكست‏هاي خفت‏باري است كه تصوير «ما» را مخدوش كرد. «ما»ي شكست خورده از روس نمي‏توانست سرش را بالا بگيرد و اين‏جا بود كه سئوال «عباس ميرزاي قاجار» شكل گرفت؛ «علت انحطاط و عقب ماندگي و در نتيجه شكست ما چيست؟»



ادامه مطلب

برچسب ها : شهيد تهراني ‏مقدم, دستور كار جديد, علوم انساني در ايران, اسماعيل نوده فراهاني, علت انحطاط و عقب ماندگي, ,
توسط : ولایتمداران |
تقابل راهبردی ملت ایران و رژیم امریکا در چه وضعیتی است؟
 

 

منصور حداد

ملت ایران در 200 سال اخیر مانند دیگر ملت‌هاي منطقه در یک مناقشه روزمره با دولت های قدرتمند اروپایی بوده است. ایرانیان در نارضایتی نسبت به بی کفایتی مدیریتی قجری و باز شدن دست خارجی ها مشروطه به راه انداختند. اما خیزش مردمی به سرعت با تدبیر سفارت انگلیس به نتیجه ای مطلوب نرسید. فرمانده نیروهای انگلیسی در منطقه رأساً یک نظامی قزاق را جایگزین سلطنت قاجار کرد و سرخوردگی ناشی از شکست مشروطه با برپا شدن یک دیکتاتوری نظامی وابسته و مزدور، تلخ‌کامی 20 ساله ای بر مردم ایران تحمیل کرد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تقابل راهبردی, ملت ایران و رژیم امریکا, منصور حداد, تدبیر سفارت انگلیس, مشروطه, شکست مشروطه, دیکتاتوری نظامی وابسته, ,
توسط : ولایتمداران |
غرض صالح! دولت انگلستان برای اشغال ایران در جنگ جهانی دوم+ دو سند تاریخی
 

 

ایران، کشوری که رضاخان پهلوی به مدت 16 سال سلطنت بلامنازعش را بر آن گسترانده بود، با کمتر از دو ساعت مقاومت در برابر نیروهای متجاوز انگلیسی و روسی، به اشغال دولت‌هاي متفق در جنگ جهانی دوم درآمد. رضاشاه کبیر(!) شهریور ماه سال 1320 تمامی راه های شوسه و راه آهن شمال و جنوب کشور را در اختیار کشورهای اشغال‌گر گذاشت و دو لشکر اصلی خود، در تهران، را نیز مرخص کرد، تا سازگاری و گوش به فرمانی خود را نسبت به انگلستان مجددا اثبات و خطای تمایل حداقلی به آلمان ها و تعلل در اجرای دستور ارباب خود را محو کند.



ادامه مطلب

برچسب ها : غرض صالح, دولت انگلستان, اشغال ایران, جنگ جهانی دوم, سند تاریخی, سیاست دولت انگلیس, ایران در اشغال متفقین, روایت اشرف, ,
توسط : ولایتمداران |
رجانيوز در گفت‌وگو با زارعي كارشناس مسائل منطقه بررسي كرد
ريشه‌هاي تمايل تركيه به سقوط اسد/ چرا منشأ ناآرامي‌ها خارجي است؟
 

 

كمبود اطلاعات و فضاسازي رسانه هاي عربي و غربي در مورد حوادث سوريه مساله‌اي است كه افكار عمومي ايران را نسبت به حوادث رخ داده در طي ماه هاي گذشته در اين كشور همپيمان استراتژيك ايران مغشوش كرده است. سعدالله زارعي كارشناس مسائل بين الملل در گفت‌وگو با رجانيوز به سوال‌هاي خبرنگار ما در مورد نقش تركيه، ‌اخوان المسلمين و حوادث اخير سوريه پاسخ داده است.



ادامه مطلب

برچسب ها : ريشه‌هاي تمايل, تمايل تركيه به سقوط اسد, منشأ خارجي ناآرامي‌ها, سعدالله زارعي, كارشناس مسائل بين الملل, فضاسازي رسانه هاي عربي و غربي, حوادث سوريه, همپيمان استراتژيك ايران, نقش تركيه, ‌اخوان المسلمين, حوادث اخير سوريه, ,
توسط : ولایتمداران |
گفت‌وگوي خواندني حجت‌الاسلام والمسلمين رشاد با آيت‌الله خوشوقت
"آقا" ارتباط عاطفي زیادي با اطرافیان‌شان دارند/ مي‌گفت توده‌ايم اما شاهرگم را براي خميني مي‌دهم
 

 

آيت‌الله خوشوقت از جمله اساتيد برجسته اخلاق است كه سال‌ها مجلس وعظش در تهران و قم از مسئولان و مقامات كشوري گرفته تا دانشجويان و طلاب جوياي حق را به سمت خود كشانده است.

اين عالم بزرگوار و انقلابي اگرچه هيچ‌گاه در مسندي از مسندهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي تكيه نزده اما همواره تحليل‌ها و پيش بيني‌هاي دقيق او در عالم سياست تحسين كارشناسان و تحليلگران سياسي را به همراه داشته است.



ادامه مطلب

برچسب ها : گفت‌وگوي خواندني, حجت‌الاسلام والمسلمين رشاد, آيت‌الله خوشوقت, همراه آيت‌الله مصباح يزدي, فعاليت‌هاي جبهه پايداري, نظارت عاليه, دلسوزان انقلاب اسلامي, چارچوب جبهه پايداري, نشريه حاشيه, ,
توسط : ولایتمداران |
تقوای الهی؛ راه نجات از ناسیونالیسم جاهلی

 

در چهار قسمت پیشین، به ناسیونالیسم پرداختیم و مشخصاً در بخش پیشین «مکتب ایرانی» مورد بررسی قرار گرفت. اکنون بخش پایانی مجموعه مقالات «ناسیونالیسم ایرانی» (گرچه بهتر است بخوانید ناسیونالیسم ضدایرانی) با محوریت آیه ۲۶ سوره فتح و طرح احادیث و روایات پیرامون این آیه تقدیم می‌شود. امید است قلب نازنین امام عصر از ما خشنود باشد.



ادامه مطلب

برچسب ها : تقوای الهی, راه نجات, ناسیونالیسم جاهلی, مکتب ایرانی, ناسیونالیسم ایرانی, ,
توسط : ولایتمداران |

بمباران شيميايي سردشت توسط قواي بعث عراق

 

رژيم عراق که از پيروزي در جبهه‏هاي جنگ عليه ايران نااميد شده بود، تصور مي‏کرد با حملات شيميايي مي‏تواند خواسته‏هاي خود را بر ملت ايران تحميل نمايد. از اين‏رو در تاريخ 7 و 8 تيرماه 1366، هواپيماهاي بمب‏افکن عراقي با بمب‏هاي شيميايي به چهار نقطه پر ازدحام و متراکم جمعيتي شهر سردشت حمله کردند و زن و کودک و خُرد و کلانِ مردم بي‏گناه آن شهر و اطراف آن را آماج گازهاي کشنده و دهشتناک شيميايي قرار دادند.


ادامه مطلب

برچسب ها : بمباران شيميايي سردشت توسط قواي بعث عراق, ,
توسط : ولایتمداران |
وقتی پهلوی مالکیت بر بحرین را دردسر بیهوده می‌داند! + سند

 

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی: داریوش همایون (وزیر اطلاعات و جهانگردی دولت آموزگار) معتقد بود که پافشاری ایران بر ادعای مالکیتش بر بحرین بیهوده است. از منظر همایون، بحرین چیزی جز ایجاد نارضایتی سیاسی و اجتماعی ندارد و باید در پی راه‌حل آبرومندانه بود تا ماجرا با کمترین هیاهو و جار و جنجال فیصله یابد!



ادامه مطلب

برچسب ها : وقتی پهلوی مالکیت بر بحرین را دردسر بیهوده می‌داند! + سند, داریوش همایون (وزیر اطلاعات و جهانگردی دولت آموزگار) , ,
توسط : ولایتمداران |

ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب و ظهور وقایع مهم تاریخ کشور بزرگ ایران است. ملت غیور ایران در این ماه پس از تحمل سال‌‌ها دیکتاتوری آخرین شاه، انقلابی را به پیروزی رساندند که در دل این انقلاب گفتنی‌های فراوانی است. بی‌شک بازگویی رویدادهایی که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال 57 و پس از آن رخ داد، حلاوتی را در دل نسل دیروزی و امروزی‌ها به بار می‌آورد که ثمره آن اشک شوق و فریاد الله‌اکبر در یوم‌الله 22 بهمن است. حال با هم بخشی از وقایعی که در روز 16 بهمن گذشت را می‌خوانیم.



ادامه مطلب

برچسب ها : رویدادهای 16 بهمن, ماه بهمن, ماه پیروزی انقلاب و ظهور وقایع مهم تاریخ کشور بزرگ ایران است, بختیار: هر کس اکثریت داشت, حکومت می‌کند, ,
توسط : ولایتمداران |
سپاه پاسداران يكي ديگر از جلادان شاه را به دام انداخت
 از افتخارات "حسيني " كه به پاس شكنجه‌گري‌هايش موفق به دريافت مدال از شاه و سازمان سيا شد، تخصص در شلاق زدن با سيم كابل، شوك برقي و دستگاه آپولو و بازجويي‌هاي 24 ساعته بود.


ادامه مطلب

برچسب ها : نگاهي به تاريخ/سپاه پاسداران يكي ديگر از جلادان شاه را به دام انداخت, در تاريخ سوم فروردين ماه 1358 بود كه نهاد نوپاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي, با صدور اطلاعيه‌اي به چگونگي دستگيري "حسيني " شكنجه‌گر معروف ساواك پرداخت, ,
توسط : ولایتمداران |
رهبر معظم انقلاب اسلامي دوم تير ماه سال جاري در در ديدار اعضاى بسيجى هيئت علمى دانشگاه‌ها، شرايط جديد منطقه را پيش‌بيني کردند و فرمودند: «اگر من بخواهم آن لبّ تلقى و برداشت خودم را به شما عرض بكنم - كه شايد در يك مجال كوتاه، برايش استدلال هم نشود ارائه كرد؛ البته مستدل است، منتها شايد دردو كلمه نشود استدلالى برايش بيان كرد - اين است كه مراكز استكبارى جهانى درمقابله‌ى با حركت اسلامى كه نماد واقعى‌اش جمهورى اسلامى است، "دارند آخرين تلاشهاى خودشان را ميكنند". در بسيارى از عرصه‌ها تلاشهايشان و تدابيرشان "به بن‌بست خورده و كار از دستشان در رفته" است. اين كمربندى كه اينها بر دور مسائل جهانى كشيده بودند و حيطه‌بندى‌اى كه كرده بودند، در حساس‌ترين نقاط روى زمين يعنى خاورميانه، اين كمربند پاره شده - يا سست شده، حداقلش اين است؛ ولى به نظرمن پاره شده - و از دستشان در رفته است.


ادامه مطلب

برچسب ها : پيش‌بيني رهبر حکيم‌انقلاب درباره تحولات‌خاورميانه و مصر, مسلمانان در عزلت بودند, مثل همان فريادى كه ملت ايران كشید, , , , برای استكبار, شیعه و سنی فرقی نمی‌كند, شكنجه‌ی گروه‌های مسلمان در مصر, حمایت آمریكا از حكومت وابسته‌ی مصر, مردم مصر, محب اهل بیتند, ,
توسط : ولایتمداران |

 تحولات منطقه خاورمیانه در روزهای اخیر و قیام اعراب علیه حکومت‌های دیکتاتور که تاکنون با حمایت دولت‌های غربی بر سر کار بودند، سبب شده تا کارشناسان سیاسی دست به تحلیل ماهیت و هویت این اقدامات و قیام‌ها بزنند.

در این زمینه، یکی از رویکردها مقایسه آشوب‌های سال گذشته ایران با انقلاب مردم تونس و مصر است؛ مقایسه‌ای که بیشتر از سوی رسانه‌های حامی جریان مخالف جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و برای احیا و امیدوار کردن این جریان انجام می‌شود.



ادامه مطلب

برچسب ها : از نمازجمعه انقلابیون مصر تا نمازجمعه مختلط آشوبگران ایران! (عکس),
توسط : ولایتمداران |

تكرار تاريخ انقلاب؛ 14 اسفند- 18تير- 26تير و...

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اخيرشان با مردم شهر مقدس قم درباره فتنه 88 فرمودند: «هنوز خيلى جا وجود دارد براى تحليل و تبيين و روشن كردن زوايا و ابعاد اين فتنه‌اى كه دشمن طراحى كرده بود.» (19/10/89)

بنابراين نگاه از ابعاد ديگر به فتنه سال گذشته مي‌تواند زواياي تازه‌اي از اين براندازي را روشن کند. تلاش‌هاي بني صدر در فتنه 14 اسفند 59 که با تکيه بر آراي خود قصد داشت بين نظام وصفوف مردم فاصله اندازد و کارآمدي «ولايت فقيه» را به چالش بکشد؛ و موج سازي با «سپاهي» و «بسيجي» خواندن حمله کنندگان به مردم و ادعاي شکنجه در زندان‌ها واعدام افراد کم سن وسال و بازتاب گسترده اين اتهام‌ها از طرف منافقان و سعي وي و هوادارانش براي ايجاد بحران داخلي در حالي که کشور گرفتار گسترده ترين جنگ در منطقه بود، همه از رفتارهاي براندازانه‌اي به شمار مي‌آمد که تکرارش در فتنه 88 مشاهده شد.

 مسعود شفيعي كيا

 



ادامه مطلب

برچسب ها : زواياي جديدي از فتنه 88, عکس منافقین جدید(فتنه گران),
توسط : ولایتمداران |

سیری اجمالی در عوامل فرار شاه و حوادث منتهی به آن

شکست طرح آشتی ملی و رسوایی این حربه، تردید و اختلاف درونی سران در بکارگیری سیاست سرکوب در نزد رژیم، به بن‌بست رسیدن خط سازش و انفعال ملی گرایان در برابر مردم پیرو امام خمینی (ره)، فلج شدن اقتصاد فاسد رژیم ، انقلاب درونی در نیروهای نظامی و فرار سربازها و درجه داران و چندین مورد دیگر، از جمله پیامدهای این جنایت بودند...

محمدعلی صدر شیرازی
 



ادامه مطلب

برچسب ها : سیری اجمالی در عوامل فرار شاه و حوادث منتهی به آن,
توسط : ولایتمداران |

محمدحسن روزی طلب: هنوز 10 سال از انتصاب حضرت آیت الله خامنه ای به امامت جمعه تهران نگذشته بود که پس از عروج آسمانی بنیانگذار انقلاب اسلامی، به وصیت امام خمینی، مجلس خبرگان امام جمعه تهران را به رهبری انقلاب برگزید. امام جمعه تهران در دوران حیات امام، خطبه های تاریخ سازی را مانند خطبه 15 اسفند 1359 که در آن خشم انقلابی در برابر بنی صدر، جایش را به صبر به فرموده امام داده بود، خطبه غرا پس از عزل بنی صدر، خطبه روشنگرانه پس از پذیرش قطع نامه ایراد کرده بود.

در این نوشتار به هفت خطبه تاریخی و تاریخ ساز آیت الله خامنه ای در دوران رهبری ایشان می پردازیم:



ادامه مطلب

برچسب ها : هفت خطبه تاریخ ساز امام خامنه ای, ما ديگر جنگ نظامى نداريم؛ اما جنگ با موانع سازندگىچهارشکست سیاسی, ایدئولوژی, رسانه ای و ابهت نظامی برای آمریکا, بايد كشورمان را بسازيم, دنياطلبى آن است كه كسى براى خود بخواهد؛ براى خود حركت كند؛ از بيت‏المال يا غير بيت‏المال, به فكر جمع كردن ب,
توسط : ولایتمداران |
بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم

 

تشكيك در سلامت انتخابات

انتخابات یکی از جلوه های مشارکت سیاسی است که آحاد مردم از طریق راهکارها و ضوابط قانونی تعیین شده، فرصت دخالت در سرنوشت خود و جامعه را پیدا می کنند. پيش بيني الزامات اجرايي در قانون اساسي و قانون انتخابات، مديريت هوشمندانه و هوشياري و حضور حماسي ملت شريف ايران باعث گرديده است كه در طول سه دهه گذشته بطور ميانگين هرسال شاهد يك  انتخابات در كشور باشيم. يكی از موضوعاتي كه همواره در آستانه برگزاري هر انتخاباتی، ترجيحا از سوي محافل و رسانه هاي خارجي  و معاندان نظام و بعضا از سوي برخي اشخاص و گروههای سیاسی داخلی مطرح مي شود، تشکیک در سلامت انتخابات و دامن زدن به شائبه تخلف در آن بوده است. اين فضا سازي و رفتار انتخاباتي مسموم از سوي دشمنان نظام و انقلاب قابل پيش بيني است اما طرح  و يا تكرار اينگونه مسايل از سوي عناصري از درون نظام جاي تامل بسيار دارد.



ادامه مطلب

برچسب ها : عبور از فتنه 88, بازخوانی پرونده یک سال نبرد نرم, تشكيك در سلامت انتخابات, نقش بهزاد نبوی, نظرسنجي ها چه مي گفتند؟, طراحان و مجریان براندازی مخملین!, نقش جبهه استكبار در توطئه كودتاي مخملي, برقراري پيوند بين گروههاي برانداز داخلي با غرب, گروههاي سياسي برانداز داخلي با سابقه انقلابي, ت,
توسط : ولایتمداران |

 فردا 17 دي، سالروز اجراي طرح استعماري كشف حجاب به دست رضاخان در سال 1314 است. 75 سال پيش رضاخان قصد داشت با قلدري و زور چكمه و آژان چادر از سر هويت واقعي زن مسلمان و خداپرست بكشد، امروز هم در دنياي مدرن با شيوه هاي نوپديد تلاش مي كنند تا زن را دچار از خودباختگي كرده و نگاه ابزاري به زن را ترويج نمايند.



ادامه مطلب

برچسب ها : آژان ها وجنگ نرم, دي, سالروز اجراي طرح استعماري كشف حجاب به دست رضاخان در سال 1314, حامي فتنه سبز, سال گذشته تلاش بسياري كردند تا در سالروز 17 دي (كشف حجاب) بار ديگر عوامل و ايادي خود را به خيابانها بكشانند, ,
توسط : ولایتمداران |

مصاحبه‌ با دكتر كريم‌ مجتهدي‌، استاد فلسفه‌ دانشگاه‌ تهران‌

مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌ و از چه‌ زماني‌ در ادبيات‌ سياسي‌ ايران‌ رواج‌ يافته‌ است‌.
كلاً اصطلاح‌ انقلاب‌، چه‌ به‌ لحاظ‌ منطوِق و چه‌ به‌ لحاظ‌ مفهوم‌ و خاصّه‌ به‌ لحاظ‌ مصاديق‌ انضمامي‌ واقعي‌ كه‌ در تاريخ‌ داشته‌، قابل‌ تامل‌ و بررسي‌ است‌. در زبان‌ فارسي‌ و عربي‌ آن‌ از ريشه‌ «قَلَبَ» به‌ معناي‌ تغيير و تحول‌ است‌ و در زبانهاي‌ اروپائي‌ از ريشه‌ لاتيني‌ Revolutio گرفته‌ شده‌ كه‌ دائره‌ شمول‌ بسيار وسيعي‌ دارد كه‌ از كاربرد سياسي‌ و اجتماعي‌ آن‌ به‌ مراتب‌ تجاوز مي‌كند. اصطلاح‌ در علوم‌ مختلف‌ اعم‌ از هيات‌ و جغرافيا و غيره‌ به‌ كار برده‌ مي‌شود و حتي‌ در مورد تغيير و تحول‌ فصول‌ و شرايط‌ جوّي‌ و يا در مورد طوفان‌ها و طغيان‌هاي‌ طبيعي‌ به‌ كار مي‌رود.


ادامه مطلب

برچسب ها : مفهوم‌ «انقلاب‌ مشروطه‌» چيست‌, حق‌طلبي‌ و عدالت‌‌خواهي‌, مراسم امضاي فرمان مشروطيت, ,
توسط : ولایتمداران |

 
 آنچه در ذیل مي‏خوانيد قسمتي از متن تنظيم شدة چهار جلسه گفت وگو با آخرين همسر رضاشاه است كه در سالهاي 1373 و 1374 ــ نخستين گفت وگو در 13 خرداد 1373 و مصاحبه‌‏هاي بعدي به ترتيب در 21 آبان و 2 آذر 1373 و 31 ارديبهشت 1374 چند ماه قبل از فوت او ــ در محل سكونت نامبرده انجام گرفته است.
 
خانم دولتشاهي با تشكر از سركار كه در اين گفت وگو شركت كرديد، لطفاً در مورد سوابق خانوادگي خودتان مطالبي كه به ياد داريد بيان كنيد.


ادامه مطلب

برچسب ها : مصاحبه با عصمت‌‏الملوك دولتشاهي, آخرين همسر رضاشاه, تاج‌‏الملوك همسر ديگر رضاخان, خاطرات ملكه پهلوي, ,
توسط : ولایتمداران |

اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خجسته عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، و در آستانه 5 آذر سالروز تشکیل بسیج، در اجتماع 110 هزار نفری بسیجیان، مضمون حقیقی واقعه عظیم غدیر را، تجلی امامت و پیشوایی عادلانه و سعادت بخش همه جوامع بشری در طول تاریخ دانستند



ادامه مطلب

برچسب ها : ولایت, غدیر, بسیجیان, امامت, امام خامنه ای, تجمع, فرمانده کل قوا, امیرالمومنین, ,
توسط : ولایتمداران |

در ميانه جنگ صفين هنگامي كه هاشم مرقال فرمانده شجاع لشكر امير مومنان(ع) به شهادت رسيد، پسر وي پرچم پدر را برداشت و وجدان و فطرت لشكر را خطاب قرار داد: «حتي اگر ثواب و عقاب و بهشت و دوزخي نبود، جنگيدن در كنار علي بر همراهي با معاويه پسر هند جگرخوار فضيلت داشت».


 



ادامه مطلب

برچسب ها : ولایت و امامت علی, سیاستمدار, ایران اسلامی, حکومت علوی, ,
توسط : ولایتمداران |


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد